Malmberg vindt het belangrijk dat iedereen onbezorgd kan werken in zijn licenties van Taalblokken, Rekenblokken, Take Care en Thema's Burgerschap. Het kan voor komen dat er iets mis gaat, waardoor je studenten of jij niet goed kunnen werken in het online lesmateriaal. Hieronder een aantal tips om dit op te lossen:
Wanneer ik inlog zie ik geen actieve licenties terwijl ik die wel heb of ik zie de naam van iemand anders staan wanneer ik inlog?
- Waarschijnlijk ben je op een ander account ingelogd. Je gegevens worden dan onthouden door de cookies in de browser. Verwijder de cookies uit je browser, sluit je hele browser af en log daarna opnieuw in in je account.
Ik krijg een foutmelding wanneer ik in wil loggen?
- Verwijder de cookies uit je browser, sluit je hele browser af en log daarna opnieuw in in je account.
Wanneer ik ergens op klik in de licentie, krijg ik een grijze/ witte lege pagina te zien of de resultaten worden niet goed geladen op de pagina?
- Controleer de versie van je browser. Een verouderde browserversie kan ervoor zorgen dat het lesmateriaal niet optimaal werkt. Je vindt de browserversie meestal in de instellingen van je browser. Hier kun je de versie ook updaten.
Ik zie niet alle studenten in mijn klas staan?
- Je studenten zijn nog niet toegevoegd of weer uit de klas gegaan. Voeg ze zelf opnieuw toe via je klassenbeheer.
Mijn lesmateriaal of opdrachten laden traag?
- Controleer je internetverbinding, is deze goed? Kun je wel goed werken in ander (les)materiaal?
- Sluit je browser af en daarna start je deze weer opnieuw op.
- Verwijder de cookies uit je browser, sluit je hele browser af en log daarna opnieuw in in je account.
- Soms is het erg druk op ons platform en duurt het laden iets langer dan je van ons gewend bent. Je kunt de pagina dan afsluiten en opnieuw openen of het op een later moment nog eens proberen.
Mijn student heeft opdrachten gemaakt maar ziet ze zelf niet meer staan?
- Zorg voor een goede internetverbinding tijdens het gebruik van de digitale leeromgeving. Wanneer de internetverbinding wegvalt tijdens het maken van een opdracht, wordt de opdracht niet opgeslagen.
- Wanneer studenten de opdracht éérst in een ander document maken, zoals Word, en dat kopiëren in de opdracht, wordt dit niet als antwoord herkend en dus ook niet opgeslagen.
- Om de opdracht op te slaan moet de student op een van de volgende knoppen in de leeromgeving klikken: het pijltje naar de volgende opdracht, de sluiten-knop of de nakijken-knop
- Als de student in de browser op het pijltje naar bijvoorbeeld de vorige pagina klikt, wordt de opdracht niet opgeslagen.
- Ook als de student de browser afsluit aan het einde van de les zonder eerst nog op Sluiten te klikken in de leeromgeving, kan de opdracht op de laatste pagina niet zijn opgeslagen.
- Mocht dit niet de oorzaak zijn, neem dan contact met ons op. Wij onderzoeken dit probleem dan verder.
Zit jouw probleem hier niet tussen, of zitten er geen tips tussen die jouw probleem oplossen? Neem dan contact met ons op. Via de link vind je wanneer je naar beneden scrolt ons telefoonnummer en een knop om een e-mail mee te sturen.
44
-34
Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 5 van 44